חיפוש

טופס בקשה לקבלת מידע

בהתאם לחוק חופש המידע, התשנ"ח – 1998

  1. לפי תקנות חופש המידע (אגרות) התשנ"ט 1999, יש לשלם אגרת בקשה וטיפול כמפורט בקישור ולצרף הקבלה לבקשה.
  2. פטור מתשלום אגרה יחול כמפורט מטה ↓
  3. דרכי תשלום אגרה ←

שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה

חוק חופש המידע, התשנ"ח – 1998 עיגן את זכותו של כל אזרח או תושב, לקבלת מידע המצוי בידי רשויות ציבוריות ללא צורך לנמק את הסיבה לבקשת המידע. בקשה צריכה להיות מוגשת בכתב לממונה על העמדת מידע ברשות הציבורית.

בחינת הבקשה תבוצע במסגרת הזמנים הקבועים בחוק.

על התאגיד להשיב לפונה תוך 30 יום, אולם, במקרה הצורך, רשאי ראש הרשות הציבורית (מנכ"ל התאגיד), להאריך את זמן המענה לטיפול עד ל90- יום נוספים.

במקום בו המידע נוגע לצד שלישי, על התאגיד לפנות לאותו גורם ולאפשר לו להתנגד למסירת המידע. פניה לצד שלישי, מאריכה את זמן הטיפול בבקשה ב 21 – יום נוספים. אם החליט התאגיד לדחות את התנגדות הצד השלישי למסירת מידע, רשאי הצד השלישי לעתור לבית המשפט על החלטת הרשות הציבורית והמידע לא יימסר למבקש עד לסיום המועד להגשת עתירה ואם הוגשה, עד לסיום ההליך השיפוטי זו.

על החלטת התאגיד רשאי המבקש לערער לפי הוראות חוק בתי משפט לעניינים מנהליים, התש"ס-2000.

מידע נוסף על החוק ניתן למצוא  באתר היחידה לחופש המידע.

על פי  החוק   ותקנות חופש המידע (אגרות), התשנ"ט – ,1999 פנייה לקבלת מידע תטופל לאחר תשלום אגרת בקשה והתחייבות (הטופס נמצא בהמשך) המבקש/ת לשאת בתשלום הטיפול בבקשה ובהפקת המידע המבוקש.

להלן פירוט האגרות:

עם הגשת בקשה לקבלת מידע, יש לשלם אגרת בקשה לקבל מידע בסכום של 21 ₪ (להלן: "אגרת בקשה").

אגרה בעד איתור המידע המבוקש, מיונו, בחינת אפשרות מסירתו והכנתו לקראת מסירה והטיפול בו, תהיה בסכום של 32 ש"ח לכל שעת עבודה, החל בשעה הרביעית (להלן: "אגרת טיפול").

אגרת הפקה של מידע בכתב, תהיה בסכום של 0.21 ש"ח לכל עמוד צילום או עמוד פלט מחשב שהופק, או 2.67  שקלים חדשים לתקליטור מחשב שנמסר (להלן: "אגרת הפקה"). היה המידע מוקלט, מוסרט, מצולם או מאוחסן על גבי מדיה דיגיטלית נתיקה – יישא המבקש בעלות ההפקה או ההעתקה הממשיות של המידע.

התאגיד לא יגבה אגרת הפקה אם סכומה אינו עולה על 10 ש"ח.

המבקש ישלם אגרת בקשה, ויתחייב לשאת באגרת טיפול ובאגרת הפקה, עד לסכום שלא יעלה על 160 ש"ח.

ככל שלממונה יהיה יסוד סביר להניח, עם הגשת בקשה למידע, או בכל שלב משלבי הטיפול בה, כי הטיפול יהיה בהיקף שיחייב תשלום אגרת טיפול ואגרת הפקה בסכום כולל העולה על 160 ש"ח, יודיע למבקש על הסכומים המשוערים של אגרת הטיפול ואגרת ההפקה, ורשאי הוא לדרוש מן המבקש להפקיד את הסכום המשוער או חלק ממנו, או להמציא ערובות להבטחת תשלום הסכום במלואו.

הודיע הממונה למבקש כאמור לעיל, לא ימשיך הממונה בטיפול בבקשה עד שיודיע המבקש על הסכמתו לשאת בעלות המשוערת, והפקיד את הסכומים או המציא את הערובות, לפי הנדרש.

ככל שהתאגיד יחליט להעמיד את המידע לרשות המבקש, יודיע לו הממונה על סכומי אגרת הטיפול ואגרת ההפקה שחושבו, והמבקש ישלם את הסכום כתנאי לקבלת המידע. משלוח מידע למבקש, ייעשה על חשבונו של המבקש.

* סכומי אגרות משתנים מעת לעת .

פטור מאגרת קבלת מידע

  1. מידע שאדם מבקש על אודות עצמו וזכויותיו, פטור מאגרת בקשה, וכן מאגרת טיפול בעד 4 שעות עבודה החל מהשעה הרביעית.
  2. מידע שמבקש נציג של עמותה רשומה כמשמעותה בחוק העמותות, התש"ם-1980, או חברה לתועלת הציבור כהגדרתה בחוק החברות, התשנ"ט-1999, שהציג אישור ניהול תקין מאת הרשם המוסמך על פי דין, ופועלת לקידום מטרה ציבורית, וכן מידע שמבקש אדם הדרוש לו לצורך מחקר אקדמי, פטורים מאגרת בקשה ומאגרת טיפול בעד 4 שעות העבודה הראשונות החל בשעה הרביעית; לעניין תקנת משנה זו, "מטרה ציבורית" – כהגדרתה בסעיף 9(2)(ב) לפקודת מס הכנסה.
  3. הודיע המבקש כי אין ביכולתו לשלם את האגרה והציג אישור על קבלת גמלה, פטור מאגרת בקשה ומאגרת טיפול בעד 4 שעות העבודה הראשונות החל בשעה הרביעית; בתקנה משנה זו, "גמלה" – אחת מאלה:
    1. גמלה לפי חוק הבטחת הכנסה, התשמ"א-1980;
    2. תשלום לפי חוק המזונות (הבטחת תשלום), התשל"ב-1972;
    3. תגמול לפי הכנסה לפי סעיף 4ג1 לחוק נכי רדיפות הנאצים, התשי"ז-1957, או לפי סעיף 4ד לחוק נכי המלחמה בנאצים, התשי"ד-1954;
    4. תשלום לפי סעיף 11 לחוק תגמולים לאסירי ציון ולבני משפחותיהם, התשנ"ב-1992;
    5. קצבה חודשית מלאה לפי פרק ט' לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשנ"ה-1995, שניתנת לנכה הזכאי אשר דרגת אי-כושר השתכרותו היא בשיעור 75 אחוזים ומעלה.
  4. מי ציונה בע"מ לא תגבה אגרת הפקה אם סכומה אינו עולה על 10 שקלים חדשים.
על החלטת הממונה לפי תקנות אלה רשאי המבקש לערער, בתוך 30 ימים מיום מסירת החלטת הממונה, לבית משפט השלום שבתחום שיפוטו נמצא משרדו של הממונה.

דרכי תשלום האגרה:

ניתן לשלם את אגרת המידע באמצעות העברה בנקאית:

לחשבון מספר 70900/84

בנק לאומי (10)

סניף  מספר 725 

מספר זה"ב IL500107250000007090084

יש צרף לבקשה אישור על ביצוע ההעברה , אלא אם הבקשה פטורה מתשלום אגרה כאמור לעיל!

בסיום התשלום יש לשלוח הודעה לממונה על חוק חופש המידע לדוא"ל  mk1@mei-ziona.co.il