חיפוש

הסבר אודות חשבון המים

1
תקופת חשבון

חשבונות המים נשלחים לצרכנים לפחות אחת לחודשיים. תחילתה בתאריך הקריאה הקודמת וסיומה בתאריך הקריאה הנוכחית.

2
מספר נפשות מוכר

מספר הנפשות המדווח על ידי הצרכן לחברה בהתאם לכללי הדיווח כמפורט באתר החברה, צרכן מים שלא העביר הצהרה על מספר נפשות, יחושב חשבון המים לפי נפשות מוכרות בלבד.

3
מספר זכאים

מספר האנשים הזכאים להטבה של תוספת של 3.5 מ״ק לחודש בתעריף הראשון לכל זכאי. הזכאות נקבלת לפי החוק לפי קביעת המדינה.

4
מספר משלם

לרוב מספר תעודת זהות או ח.פ. תאגיד לפי העיניין, של מי שרשום בפנקסי החברה כמשלם.

5
מספר ימי צריכה

מציג את מספר הימים בגינם מחויב הצרכן בחשבון, כלומר מספר הימים שחלפו בין הקריאה הקודמת לקריאה הנוכחית.

6
מספר הנכס

לרוב תואם למספר הנכס בארנונה, כדי שהנתונים במערכת המחשוב של התאגיד יתאימו לנתונים במערכת המחשוב של העירייה.

7
מספר כרטיס מים

מספר מזהה פנימי, בו נרשמת היסטוריית הצריכות במערכת.

8
צריכה במד משויך

כמות המים שנצרכה על ידי הצרכן, שהינה ההפרש בין הקריאה הנוכחית וקריאה קודמת במד המים הפרטי.

9
סוג קריאה

מפרט האם כמות הצריכה לחיוב נעשתה לפי קריאת מד המים או על פי הערכה. ההערכה תבוצע במקרים בהם מד המים אינו נגיש לקריאה ו/או אינו תקין ו/או קיים חשש שאינו תקין. במקרה של הערכה תפורט בחשבון הסיבה לביצוע ההערכה בשדה ״סיבת הערכה״.

10
הפרשי מדידה

(כולל צריכה משותפת) ההפרש בין כמות המים שנמדדה במד המים הראשי בנכס לבין כמות המים שנמדדה בסך כל המדים הפרטיים בנכס, באותה תקופת חיוב. הפרשי המדידה מחולקים בין כל הצרכנים בנכס והחלק היחסי כאמור מתווסף לצריכה הפרטית.

11
גרף התפלגות צריכת המים

מציג את התפלגות צריכה המים, פרטית והפרשי מדידה, בתקופות החשבון השונות.

12
תעריפי המים

תעריפים לשירותי מים וביוב והקמת מערכות מים או ביוב צריכה ביתית כוללת שני תעריפים: א. תעריף עבור כמות מוכרת - בגין כמות של 7 מ״ק לחודשיים כשהוא מוכפל במספר הנפשות המוכרות בנכס. ב. תעריף עבור כמות נוספת מתייחס ליתרת כמות המים שנצרכה בנכס בתקופת החשבון. עסקים ומוסדות מחויבים בתעריף הגבוה בגין כל כמות הצריכה בתקופת החשבון. תעריפי המים במדינת ישראל נקבעים ע״י הרשות הממשלתית למים וביוב ומעודכנים מעת לעת על ידה.

13
סיכום חיובים/זיכויים לחשבון

סיכום החיובים והזיכויים הכספיים לחשבון הנוכחי: עלות שירותי מים וביוב בגין הצריכה הפרטית והפרשי המדידה שנצרכו בנכס (בית, עסק, מפעל) בתקופת חשבון. העלות מחושבת על ידי הכפלת התעריף למ”ק במספר המ”ק שנצרכו בפועל. במידה וישנם זיכויים בחשבונך, הם יקוזזו מהחיוב התקופתי השוטף.

14
מספר מסלקה

המספר המזהה של החשבונית במערכת החברה. נועד לזהות את החשבון בעת תשלום טלפוני או באמצעות תשלום באינטרנט.

15
רישום לקבלת חשבונית במייל

שירות חשבונות במייל מאפשר קבלת החשבון התקופתי במייל. כדי להצטרף לשירות יש לסרוק את הברקוד ולמלא את פרטי הרישום. בסיום הרישום יישלח מייל לתיבת הדוא״ל שהוזנה על ידכם.

16
רישום לקריאת מד מים מרחוק

לכל צרכן קיימת אפשרות להירשם לאתר של קריאת מד מרחוק באמצעות סריקת הברקוד. לאחר הרישום לאתר, יש לצרכן את היכולת לעקוב אחר קריאות מד המים באתר האינטרנט, (כולל היסטוריית צריכה) ולקבל התראות במסרון לטלפון נייד על חשד לנזילה.

תשלום במועד

צרכן ישלם את חשבון המים עד למועד התשלום הנקוב על גבי החשבון. אי תשלום חשבון המים במועד יחייב תוספת ריבית פיגורים בשיעור הנקבע על ידי החשב הכללי במשרד האוצר. אי תשלום במועד עלול לגרור להליכים משפטיים או מנהליים, חיוב בגין הוצאות אכיפה וניתוק מד המים. חיבור מד המים ייערך תוך 12שעות עבודה לאחר תשלום החוב, בתוספת תשלום אגרת חידוש חיבור